Κ10 Άρθρο 10 : Μέτρα ασφαλείας. 01. ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

α) Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Η Λιμενική Αρχή μπορεί να επιτρέψει εκτέλεση καταδυτικής εργασίας και μετά τη δύση του ήλιου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως προς αποκατάσταση διαρροής σε πλοίο, απελευθέρωση έλικας, ενόψει απόπλου και, γενικότερα, προς αντιμετώπιση έκτακτου και επείγοντος περιστατικού.

β) Σε βάθη θάλασσας μεγαλύτερα των δέκα (10) μέτρων, η ημερήσια εργασία των δυτών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις τρεις (3) ώρες.

16 comments
  1. zavitsanos spyridon

    Το β) θέλει συζήτηση… η άποψη μου είναι ότι ανεξαρτήτου βάθους, όταν είναι εκτεταμένες εργασίες δεν πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις (3) ώρες.

  2. segredakis georgios

    Το α) κατα την άποψη μου πρέπει να επιτρέπεται να εκτελεστούν υποβρύχιες εργασίες και μετά τη δύση του ήλιου (με τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας) όπως επιτρέπεται και στην ευρώπη, και οχι μόνο για έκτακτα περιστατικά.
    Το β) συμφωνώ με τον Σπύρο για εκτεταμένες εργασίες και μη, ανεξαρτήτου βάθους δεν πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις (3) ώρες.

  3. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    Οπωσδήποτε πρέπει να επιτρέπεται η διενέργεια καταδυτικών εργασιών και μετά την διάρκεια της ημέρας,
    Δλδ αν ένα πλοίο Container έρχεται για φορτοεκφόρτωση για 6 ώρες και αυτές οι ώρες δεν είναι κατά την διάρκεια της ημέρας …… να χάνεται η δουλειά ?
    Υπάρχουν πλοία ( πχ επιβατηγά ) τα οποία μένουν στο Λιμάνι του Πειραιά μόνο βράδυ. Αναχωρούν νωρίς το πρωί και επιστρέφουν μετά την δύση του ηλίου. Σε αυτά τα πλοία δλδ σύμφωνα με την νομοθεσία που επικρατεί απαγορεύονται οι καταδυτικές εργασίες.
    Υπάρχουν και άλλες αρκετές περιπτώσεις που δείχνουν ότι πρέπει να αλλάξει και να επιτρέπονται και το βράδυ.
    Ας μπει ο όρος : να επιτρέπεται εφόσον ο επόπτης κρίνει ότι θα χρησιμοποιήσει ικανά και έμπειρα
    άτομα με δική του ευθύνη, και ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή ατυχήματος.

  4. Γιώργος Σαββίδης

    Συμφωνώ εννοείται και προτείνω: Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Σε νυχτερινές εργασίες η ελάχιστη σύνθεση του συνεργείου είναι ένας επόπτης και δύο δύτες, εκ των οποίων ο ένας εκτελεί χρέη δύτη ασφαλείας. Η σύνθεση αυξάνεται με εντολή του εργολάβου ή, του επόπτη στα πλαίσια των υποχρεώσεων τους όπως απορρέουν από τα άρθρα 6 & 7 του παρόντος. Στην διάρκεια νυχτερινών εργασιών, ο χώρος εργασίας πρέπει να είναι επαρκώς φωταγωγημένος.

  5. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΟΥΡΤΗΣ

    Γιώργος Σαββίδης 12, June 2021 at 15:51REPLY
    Συμφωνώ εννοείται και προτείνω: Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Σε νυχτερινές εργασίες η ελάχιστη σύνθεση του συνεργείου είναι ένας επόπτης και δύο δύτες, εκ των οποίων ο ένας εκτελεί χρέη δύτη ασφαλείας. Η σύνθεση αυξάνεται με εντολή του εργολάβου ή, του επόπτη στα πλαίσια των υποχρεώσεων τους όπως απορρέουν από τα άρθρα 6 & 7 του παρόντος. Στην διάρκεια νυχτερινών εργασιών, ο χώρος εργασίας πρέπει να είναι επαρκώς φωταγωγημένος.

    Συμφωνώ….

  6. Ιωάννης Ληξουργιωτης

    Εννοείται θα πρέπει να εκτελούνται εργασίες όλες τις ώρες. Η ελάχιστη σύνθεση τη νύχτα για να έχει κάποιο νόημα είναι ένας επόπτης, ένας δυτης ασφαλείας έτοιμος ανά πάσα στιγμή για κατάδυση (με το κράνος ανά χείρας που λένε κ στο εξωτερικό) και ο δυτης που εκτελεί την εργασία. Αυτό ουσιαστικά καταδεικνύει την ανάγκη δυτη ασφαλείας για κάθε ζυγαρι δυτών που θα εκτελεί εργασίες τη νύχτα. Άρα για νυχτερινή εργασία όπου απαιτούνται 2 δυτες εντός της θάλασσας η ελάχιστη σύνθεση γίνεται 4 άτομα με έναν επόπτη κ έναν ακόμη δυτη που εκτελεί χρέη δυτη ασφαλείας.

  7. Ιωάννης Ληξουργιωτης

    Τέλος ο μόνος τρόπος που εκτιμώ εγώ ότι μπορούν να γίνουν εργασίες κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι με χρήση μονιμης ενδοεπικοινωνιας αμφιδρομης με τους καταδυομενους. Έτσι θα κατανοήσουν κ οι αρχές ότι αντιμετωπίζεται σοβαρά η επικινδυνοτητα την νυχτερινής κατάδυσης.

  8. Ιωάννης Ληξουργιωτης

    Οσων αγορά τις ώρες κατάδυσης νομίζω δεν πρέπει να μπει περιορισμός καθώς με κατάλληλα μείγματα μπορούν να παραταθουν κατά πολύ. Απλά να γίνει συγκεκριμένο ποιοι είναι οι αποδεκτό πίνακες. Προτείνω us navy

  9. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    Αρχικά από Θέμα ασφάλειας νομίζεται ότι όποιος έχει Άδεια Δύτη είναι και ικανός να καταδύεται βράδυ με ασφάλεια ?
    Νομικά ναι ! Στην πραγματικότητα όμως ? ( υπάρχουν άτομα που δεν είναι ικανά )
    Και από την άλλη όμως κάποιος με άδεια βοηθού μπορεί να έχει την εμπειρία και να καταδύεται νύχτα με ασφάλεια !
    Άρα βασικό κριτήριο είναι : αυτοί που καταδύονται μετά την δύση του ηλίου, να είναι άτομα έμπειρα και ικανά σε αυτό το περιβάλλον και να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του επόπτη.
    – Όσον αφορά τα 2 άτομα στο νερό, νομίζω ότι κίνδυνος παρουσιαστεί στον ένα θα παρουσιαστεί και στον άλλον, οπότε θα χρειάζεται επιχείρηση διάσωσης 2 ατόμων και όχι ενός.
    Προτείνω να μην αναφερθεί καθόλου το δεύτερο άτομο στο νερό.
    Τώρα αν κάποιος φοβάται και θέλει δεύτερο άτομο μαζί του… δεν του το απαγορεύει κανείς να το κάνει.
    – Όσον αφορά τον δύτη ασφαλείας ……. ποιά η διαφορά μέρα και νύχτα ?
    Τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει ο δύτης ασφαλείας το βράδυ από την ημέρα?

  10. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    – Επίσης προτείνω να χρησιμοποιηθεί η έκφραση “επιτρέπεται κατά την διάρκεια όλου του 24ώρου” από το “κατά την διάρκεια της ημέρας και της νύχτας”, και στο τέλος για τον οποιοδήποτε λόγο δεν γίνει αποδεκτό τότε να χρησιμοποιηθεί το “μισή ώρα μετά την Δύση και μισή ώρα πριν την Ανατολή”.

  11. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    Μήπως θα ήταν καλύτερο να βάζαμε τον όρο :
    Γιά καταδύσεις κατά την διάρκεια είτε νυχτερινών ωρών, είτε σημείων που δεν υπάρχει επάρκεια φωτός και απαιτείτε χρήση φωτισμού ( φακού ), να χρησιμοποιείται δύτης με άδεια πλέον της τριετίας / πενταετίας ?

  12. Admin

    R01:
    Προτείνουμε η παραπάνω παράγραφοι να διατυπωθούν ως εξής:
    α). Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Σε νυχτερινές εργασίες η ελάχιστη σύνθεση του συνεργείου είναι ένας επόπτης και δύο δύτες, εκ των οποίων ο ένας εκτελεί χρέη δύτη ασφαλείας. Η σύνθεση αυξάνεται με εντολή του εργολάβου ή, του επόπτη στα πλαίσια των υποχρεώσεων τους όπως απορρέουν από τα άρθρα 6 & 7 του παρόντος. Στην διάρκεια νυχτερινών εργασιών, ο χώρος εργασίας πρέπει να είναι επαρκώς φωταγωγημένος.

    β) Σε βάθη μεγαλύτερα των δέκα (10) μέτρων ακολουθούνται χρόνοι κατάδυσης σύμφωνα με τις οδηγίες των πινάκων κατάδυσης και αποσυμπίεσης του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού.

  13. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    Νομίζω ότι πρέπει να γίνει :
    Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών κατά τη διάρκεια νυχτερινών ωρών επιτρέπεται εφόσον ο επόπτης κρίνει ότι θα χρησιμοποιήσει ικανά και έμπειρα άτομα με δική του ευθύνη, και ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή ατυχήματος.

  14. ΚΟΥΜΠΙΟΣ ΤΑΣΟΣ

    Λόγω πρόσφατου γεγονότος απο το Λιμεναρχείο της Καλαμάτας,
    όπου σε πλοίο Ελληνικών συμφερόντων το οποίο ερχόμενο από Γιβραλτάρ,
    και θα πέρναγε το κανάλι του Σουέζ,
    ο πλοίαρχος ανέφερε στην Ναυτιλιακή Εταιρεία ότι παρουσίαζε φορτίο στην μηχανή,
    με αποτέλεσμα : μείωση της ταχύτητας και αύξηση στην κατανάλωση καυσίμων.
    Η αιτία του προβλήματος είναι είτε ότι τα ύφαλα του πλοίου έχουν οστρακορύπανση,
    είτε κάποιο αντικείμενο ( σχοινιά, δίχτυα κλπ ) έχουν εμπλακεί στην προπέλα.
    Αντιπρόσωπος της Ναυτιλιακής Εταιρείας με κάλεσε και μου ανέφερε τα ανωτέρω
    σχεδίασε να το περάσει και το σταματήσει στην Καλαμάτα
    για να κάνουμε καθαρισμό υφάλων
    και αν υπάρχει κάτι εμπλεκόμενο στην προπέλα να το βγάλουμε.
    Με την ευκαιρία που το πλοίο θα σταμάταγε,
    κανονίζανε να πάρουν και κάποια τροφοδοσία, λιπαντικά κλπ.
    Το πλοίο αρχικά προγραμμάτιζε να φτάσει στην Καλαμάτα την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022 στις 06:00 το πρωί.
    Δύο ημέρες πριν την Άφιξη δήλωσε ότι καθυστερούσε και υπολόγιζε να φτάσει γύρω στις 11:00.
    Μία ημέρα πριν την από την Άφιξη,
    το πρωί δήλωσε ότι καθυστερούσε κι άλλο και υπολόγιζε να φτάσει γύρω στις 12:00,
    και ενώ ετοιμαζόμασταν να έχουμε έτοιμα τα εργαλεία μας,
    μας ειδοποίησαν ότι το πλοίο αργεί κι άλλο και υπολόγιζε να φτάσει γύρω στις 15:00.
    Οπότε λογικά δεν προλαβαίναμε να εκτελέσουμε την εργασία εφόσον δεν επιτρέπεται ο καθαρισμός υφάλων το βράδυ και μας ακύρωσαν την εργασία.
    Την ημέρα της άφιξης με κάλεσε ο Αρχιμηχανικός και με ενημέρωσε ότι επειδή το πλοίο καθυστερούσε και άλλο μήπως πηγαίναμε Καλαμάτα να διαπιστώσουμε αν υπάρχει κάτι εμπλεκόμενο στην Προπέλα, το οποίο δημιουργει φορτίο στην μηχανή
    και κανονίσαμε να κάνουμε μόνο αυτό.
    Κατά την διαδρομή προς την Καλαμάτα, ενημερώνω τον Πράκτορα να μιλήσει
    στο Λιμεναρχείο / Λιμενική Αστυνομία για την σχετική ‘’επιθεώρηση ΄΄” ΄

    η οποία σύμφωνα με τον κανονισμό 10, Άρθρο 10 \ Μέτρα ασφαλείας \ 1. ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    α) Η διενέργεια καταδυτικών εργασιών επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
    Η Λιμενική Αρχή μπορεί να επιτρέψει εκτέλεση καταδυτικής εργασίας και μετά τη δύση του ήλιου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως προς αποκατάσταση διαρροής σε πλοίο, απελευθέρωση έλικας, ενόψει απόπλου και, γενικότερα, προς αντιμετώπιση έκτακτου και επείγοντος περιστατικού.

    Αντικείμενο που οποιοδήποτε άλλο Λιμεναρχείο στην Ελλάδα θα το επέτρεπε.

    Ο Πράκτορας με προτρέπει να μιλήσω τηλεφωνικά με την Λιμενική Αστυνομία.
    Όντως πήρα τηλέφωνο και ζήτησα την Λιμενική Αστυνομία και μία Κυρία που το σήκωσε,
    της εξήγησα ποιος είμαι και για ποιόν λόγο έρχομαι.
    Μου απάντησε αν έχω έτοιμη την Αίτηση ( άλλο θέμα προς συζήτηση ) με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
    Της απάντησα ότι εγώ έχω έτοιμη την Ενημέρωση ( όπως απαιτείται ) και όλα τα δικαιολογητικά. Όσον αφορά την ειδική για την Καλαμάτα αίτηση θα την συμπλήρωνα όταν έφτανα στο Λιμεναρχείο.
    Με ρώτησε σε πόση ώρα φτάνω και της είπα σε μιάμιση ώρα.
    Τελικά έφτασα στο Λιμεναρχείο σε λιγότερο από μιάμιση ώρα
    και βρήκα την Λιμενική Αστυνομία κλειστή
    όπου ένα από τα τρία άτομα που συνάντησα σε άλλο δωμάτιο
    μου παρουσιάστηκε σαν Αξιωματικός φυλακής
    και πήγαμε μαζί στο δωμάτιο της Λιμενικής αστυνομίας.
    Εκεί συμπλήρωσα την Αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
    Στην πορεία μου άρχισε να μου λέει διάφορα
    όπως έχει απαγορευτικό για τις επιβατικές λάντζες ( άλλο θέμα προς συζήτηση ).
    Σημειωτέων ο καιρός εκείνη την στιγμή ήταν καθαρός Βοριάς και στην Καλαμάτα για αρκετά μίλια από την ακτή είναι ΄΄λάδι΄΄ , κυματισμός 0 δηλαδή.
    Επικαλέστηκε και άλλα θέματα (και αυτά προς συζήτηση) που δεν μου επέτρεπε να πάω στο πλοίο.
    Όσο και να προσπαθούσα να εξηγήσω αυτός ανένδοτος !
    Με την συζήτηση πέρασε και η ώρα και φτάσαμε στο διαταύτα.
    Η ώρα είχε περάσει τις 5 το απόγευμα ( πριν τις 15:30 ) και μου λέει :
    Εξάλλου σε τρία λεπτά δύει ο ήλιος, οπότε δεν γίνεται να πάτε.
    Να του εξηγώ ότι σύμφωνα με τον κανονισμό 10, Άρθρο 10 \ Μέτρα ασφαλείας \ 1. ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    Η Λιμενική Αρχή μπορεί να επιτρέψει εκτέλεση καταδυτικής εργασίας και μετά τη δύση του ήλιου, όπως για απελευθέρωση έλικας,
    Να του δείχνω τον κανονισμό, ανένδοτος αυτός !
    Κάποια στιγμή μου λέει ότι αν έχει βλάβη έπρεπε να το δηλώσει για να περάσει επιθεώρηση από τον Νηογνώμονα.
    Εάν είναι δυνατόν !
    Να υποψιάζεσαι εάν έχει πάρει κάβο η προπέλα και να δηλώνει βλάβη το πλοίο.
    Τελικά δεν μας άφησε να πάμε. Τσάμπα διαδρομή! Τσάμπα έξοδα! Χαμένα Εισαγόμενα χρήματα στην Ελλάδα !
    Η πλάκα είναι ότι τα φώτα στο αυτοκίνητο τα ανάβεις μισή ώρα μετά την δύση του Ηλίου, ενώ εμείς απαγορεύτε να καταδυθούμε μετά την δύση !
    Το ζευγάρι που θα συμμετείχε είχε εμπειρία πέραν της 20ετίας !
    Που σημαίνει ότι αν μου ζήταγε να υπογράψω Υπεύθυνη Δήλωση ότι αναλαμβάνω οποιαδήποτε ευθύνη είτε αστική είτε ποινική σε περίπτωση ατυχήματος,
    θα την υπέγραφα με κλειστά μάτια,
    γιατί είμαι σίγουρος σαν επόπτης είτε για τον εαυτόν μου είτε για τον δύτη που χρησιμοποιώ.
    Εκτός αυτού εάν ήμασταν Ολλανδία τι θα γινόταν ?
    Θα δουλεύαμε μόνο το καλοκαίρι ?
    Πέρα από το πρόβλημα της ΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄”ανατολή-δύση ηλίου’’ που πρέπει να αλλαχθεί οπωσδήποτε,
    ( οι Έλληνες να μπορούν να δουλεύουν και νύχτα στο Εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα )
    είναι και το θέμα πως έχει γραφτεί η νομοθεσία και πως ο καθένας θα μπορεί να την μεταφράζει.

  15. Admin

    ΕΠΕΙΔΗ :

    1. Κρίνουμε ότι η κατάδυση σε θολά νερά είναι πιο δύσκολη και χρειάζεται περισσότερη εμπειρία από αυτήν της νύχτας, για την οποία κατάδυση σε θολά νερά δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ενώ σε αντίθεση με αυτήν της νύχτας επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης ( και αυτές ορισμένα λιμεναρχεία δεν μπορούν να τις ξεχωρίσουν ).
    2. Δεν θα αρκεστούμε στο σημείο όπου επιτρέπεται η κατάδυση από την ανατολή μέχρι την δύση του ηλίου ενώ τα φώτα των αυτοκινήτων πρέπει να είναι αναμμένα μισή ώρα μετά την δύση έως μισή ώρα πριν την ανατολή του ηλίου.
    3. Υπάρχουν περίπτωση να γίνει κατάδυση κατά την διάρκεια της ημέρας σε χώρους που δεν υπάρχει φυσικός φωτισμός – γενικά σε σκοτεινά νερά ( και δεν υπάρχει καμία διαφορά με αυτήν της νυχτερινής κατάδυσης ) για την οποία δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.
    4. Η κατάδυση την νύχτα στην Ελλάδα απαγορεύεται για τους επαγγελματίες ενώ σε όλη την Ευρώπη επιτρέπεται.
    5. Η κατάδυση την νύχτα στην Ελλάδα επιτρέπεται για τους ερασιτέχνες και απαγορεύεται για τους επαγγελματίες.
    6. Η κατάδυση σε θολά νερά όπως η κατάδυση την νύχτα ( καλύτερα κατάδυση σε σκοτεινά νερά – ) είναι καθαρά θέμα εμπειρίας και μόνο.
    Για έναν έμπειρο δύτη πέραν από την χρήση του κυρίως φακού και επιπλέον φακού ασφαλείας ( εφεδρικού ), δεν αλλάζει τίποτα άλλο.
    7. Η κατάδυση την νύχτα απαιτεί μόνο την επιπλέον φωτεινή σήμανση στο καταδυτικό σκάφος και στο πλοίο, ( όπως και στην Κυπριακή νομοθεσία ) η οποία είναι
    Στο πλοίο :
    φωτισμός της σημαίας Ά΄ και επίδειξη των φανών κόκκινο – άσπρο – κόκκινο
    Στο καταδυτικό σκάφος :
    Επίδειξη των φανών κόκκινο – άσπρο – κόκκινο
    ( ίσως επειδή τα ίδια φώτα είναι με αυτά των πλοίων που έχουν δυσκολία στους χειρισμούς τους με την διαφορά ότι ανάβουν και τα φώτα πορείας – μπορεί να μείνουν ως έχουν εκτός αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που πρέπει να ξεχωρίζουν.)
    Στο https://www.ortsa.gr/ τα φώτα της νύχτας

    https://www.ortsa.gr/%CF%84%CE%B1-%CF%86%CF%8E%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CF%8D%CF%87%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF/

    φαίνεται ότι εκτός από τους εφίστιους κόκκινο – άσπρο – κόκκινο χρησιμοποιούνται επιπλέον δύο πράσινοι και δύο κόκκινοι στην πλώρη.
    Δεν ξέρω αν είναι απαραίτητοι αυτοί. Πρέπει να το δούμε.

    8. Τα θέματα ασφαλείας πέραν αυτών που αναφέρονται παραπάνω για έναν έμπειρο δύτη δεν αλλάζουν καθόλου από αυτά την ημερήσιας κατάδυσης.
    Την ικανότητα της νυχτερινής κατάδυσης την κρίνει αρχικά ο ίδιος ο δύτης που θα καταδυθεί, ακολουθεί ο επόπτης ο οποίος πρέπει να είναι σίγουρος για τον δύτη που θα χρησιμοποιήσει. Αν ένας από τους δύο δεν είναι σίγουρος για την ικανότητα επίτευξης της νυχτερινής εργασίας, απλά δεν γίνεται.

    Προτείνω να γίνει :
    Σε καταδυτικές εργασίες γενικά σε χώρο με μη επαρκή φωτισμό ( σκοτεινά νερά ) απαιτείτε ο δύτης να φέρει πέραν από τον κύριο φακό και εφεδρικό φακό, ενώ σε εργασίες μισή ώρα μετά την δύση έως μισή ώρα πριν την ανατολή του ηλίου επιπλέον απαιτείτε ο φωτισμός της σημαίας Ά΄ και επίδειξη των φανών κόκκινο – άσπρο – κόκκινο στο πλοίο, και οι ίδιοι φανοί στο καταδυτικό σκάφος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *